Persoonlijke directe verkoop

Directe verkoop werkt uitstekend!

Directe verkoop werkt uitstekend!

Oude tijden herleven! Actief naar je klant op zoek gaan, d.m.v. directe verkoop, wordt altijd beloond! Wie in de showroom gaat zitten wachten totdat de klant naar binnen komt kan lang wachten. Zeker als je een product vertegenwoordigt wat landelijk verkocht moet worden zul je het anders moeten aanpakken! Voorbeeld; als jij in Maastricht woont ga je dan even naar een winkel of bedrijf in Haarlem? Ik denk het niet.

Natuurlijk kun je producten online verkopen maar als de gemiddelde waarde van een order toeneemt wil de klant, naast de online info, graag extra informatie en geholpen worden bij zijn aankoopbeslissing. Directe verkoop kan daar uitstekend in de behoefte voorzien.

Wat is directe verkoop?

Bij directe verkoop praten we over  een vorm van verkoop waarbij de klant d.m.v. een persoonlijk advies, vaak bij de klant thuis of op het bedrijf, een gedegen uitleg krijgt over het product en de mogelijkheden daarvan. Directe verkoop is een wijze van verkoop waarbij vaak kwaliteitsproducten en/of diensten rechtstreeks aan de consument (BtoC, business tot consumer) of bedrijf (BtoB, business tot business) wordt aangeboden. Veelal vinden de verkoopgespreken plaats in de woning van de consument of op het bedrijf van de ondernemer.

Directe verkoop in je verkoopgesprek

De voordelen van directe verkoop zijn voor de verkoopadviseur legio. Daar het product of dienst steeds d.m.v. een uitvoerige demonstratie en gedetailleerde uitleg aan de klant wordt toegelicht biedt dit de verkoopadviseur de gelegenheid om raadgevingen en tips betreffende het product in relaxte sfeer duidelijk te maken. Voor de klant is dit net zo prettig daar het vaak een product betreft die in zijn huis of bedrijf direct wordt toegepast en zo kan men dan gezamenlijk tot een juiste afweging komen.

Natuurlijk pas je dit concept van directe verkoop niet zo maar even toe in je bedrijf. Daar gaat iets aan vooraf. De marketing en de telemarketing voor het maken van de afspraken, t.b.v. de verkoopadviseurs, zullen op de juiste wijze ingericht moeten worden. Daarnaast zullen de verkoopadviseurs een gedegen verkooptraining moeten ondergaan om hun werkzaamheden op de juiste manier uit te voeren.

Daarover meer in een later blog.

Conclusie:

Wachten totdat je klant naar jou toekomt is verleden tijd, actief de markt benaderen d.m.v. directe verkoop kan je omzet wel degelijk een boost geven maar het valt of staat met de inrichting van je marketing aan de voorkant.

Hoe zie jij deze manier van verkopen? Via de comments hoor ik graag jullie mening!

Meer info over deze werkwijze of geïnteresseerd in een persoonlijk onderhoud om te bezien of deze directe verkoop toepasbaar is in jouw bedrijf? Neem contact op via deze pagina>>>


Wil je regelmatig onze artikelen blijven ontvangen die jou informeren, motiveren en inspireren? Klik dan op onderstaande button!

 Want bedenk; informatie + motivatie = Inspiratie!

Meld je direct aan!


 

 

 

 

0 antwoorden

Plaats een Reactie

Meepraten?
Draag gerust bij!

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *