Marketing en Sales Consultant
Harry van der Kamp is door bedrijven ook in te huren als Marketing en Sales Consultant.
De jarenlange ervaring op verschillende commerciële gebieden kan ook jouw bedrijf ten diensten staan.
Expertises:
– Marketing
– Online Marketing
– Website
– Directe verkoop / sales
– Training en Coaching
Voor een marketing en sales consultant begint het allemaal bij de marketing en het genereren van leads. Zonder marketing realiseer je geen omzet van belang in de directe verkoop. Online marketing is hierbij van grote importantie. Veel ondernemers willen meer omzet maken maar dat begint met een marketingbudget waar je ook echt meer omzet mee kunt opbouwen. Natuurlijk is het zaak om dit budget in verhouding te houden tot de verkoopomzet en nauwkeurig te meten op de verschillende acquisitie methoden. Het gezegde; ‘meten is weten’ gaat ook hier weer op. Welke acquisitie methoden werken en welke niet? Als je dit op de juiste manier in kaart brengt creëer je inzicht en rust in je marketing uitgaven.
De (goede) buitendienst / verkoopmedewerkers zijn vaak eigenzinnig en hebben structuur nodig om tot optimale prestaties te komen. Het 7-stappen verkoopplan (Sales, it’s just fun!) blijkt elke keer weer zijn dienst te bewijzen maar als je dit niet regelmatig onderhoud, d.m.v. training en coaching, treed er een bepaalde sleetsheid op. Een verkoopadviseurs is vaak afhankelijk van zijn provisie op geleverde verkoop dus dit gebeurd zeker niet bewust, eerder onderbewust. Zie het maar als een soort bedrijfsblindheid, iedereen heeft zo nu en dan eens een ‘spiegel’ of klankbord nodig met iemand die weet waarover hij praat.
Ervaring is belangrijk
Om goede verkoop buitendienst medewerkers in je bedrijf te krijgen moeten sollicitatie gesprekken gevoerd worden door mensen die weten waar ze over praten, die zelf met dit bijltje gehakt hebben en door zaken heen kunnen prikken die het bedrijf niet gaan dienen.
Het organiseren van een bedrijf in de ‘directe verkoop’ is een vak apart. Als Marketing en Sales Consultant heeft Harry van der Kamp regelmatig gezien waar het mis kan gaan in de organisatie. Vaak is er een bepaalde wrijving tussen de marketing/sales en operations afdeling. De vraag is hoe ga je hiermee om?
Als ondernemer kan het ook heel nuttig zijn om je huidige bedrijfsvoering, of je nieuwe plannen, op het gebied van Marketing en Sales eens tegen het licht te houden. Harry van der Kamp kan dan als Marketing en Sales Consultant uitstekend een klankbord functie vervullen.
Al met al zaken die om een bepaalde expertise vragen van iemand die het allemaal in de praktijk ondervonden heeft. De ervaring als Marketing en Sales Consultant hebben Harry van der Kamp, met als specialisatie ‘ Persoonlijke Directe Verkoop’ gevormd. De achtergrond van Harry ligt voornamelijk in de B to C sector waarin hij inmiddels gepokt en gemazeld is. Deze ervaring heeft zich opgebouwd als ondernemer maar ook als Sales Director bij een middelgroot bedrijf (zie LinkedIn).
WIL JE EEN ORIËNTEREND GESPREK? VUL HIERONDER JE GEGEVENS IN EN WIJ NEMEN Z.S.M. CONTACT MET JE OP.