DIRECTE VERKOOP TRAINING; SALES, IT’S JUST FUN!
Twee daagse directe verkoop training: Sales, it’s just fun!
De directe verkoop training ‘ Sales, it’s just fun’ is een training van twee dagen waarmee u in staat zult zijn elke dag – meer – orders te genereren! U leert de 7 – fasen in de directe verkoop van Harry van der Kamp, u leert gestructureerd werken, u leert om plezier te hebben, u leert dat elke dag een verkoopfeest kan zijn als u dat wilt!
Voor wie is de directe verkoop training bedoeld?
Voor verkopers actief in de directe verkoop en salesmanagers in de business-to-consumeromgeving (B-to-C) en business-to-businessomgeving (B-to-B), waarbij (combinaties van) uw producten en diensten als oplossingen door uw klanten worden gezien.
Doel en resultaat van de training?
- In staat zijn elke stap in het directe verkoop proces op een professionele wijze te doorlopen.
- De vaardigheden voor de directe verkoop te bezitten om in alle verkoopsituaties een positieve indruk bij de klant achter te laten.
- Ervan bewust zijn hoe u op de klant overkomt en hoe u wilt overkomen.
- Door een doortastende aanpak op effectieve wijze meer opdrachten binnenhalen.
- Als u het geleerde toepast de zekerheid hebben dat een verloren ‘deal’ in elk geval niet te wijten is aan het eigen gedrag of aanpak
(zorg ervoor dat u op de trainingsdagen uitgerust bent en de tijd aan uw zijde heeft want dit programma is intensief en kan, naar gelang het aantal deelnemers, uitlopen)
Programma directe verkoop training:
Stap:1 / Voorinstelling – Voorbereiding
- Wat wil ik bereiken?
- Hoe ga ik dat realiseren?
- Omzetdoelen stellen
- Uzelf instellen en voorprogrammeren
Stap: 2 / Contactfase
- Start social talk
- De klant openen
- Golflengte afstemmen
- Acceptatie verkrijgen
Stap:3 / Behoeftebepaling
- Open vragen stellen
- Wat wil de klant?
- Antwoorden vertalen naar voordelen/waarde
Stap:4 / Presentatie
- Jezelf nogmaals voorstellen
- Bedrijf voorstellen
- Presentatieproces uitleggen
- Product presentatie starten
- Controle vragen stellen
Stap: 5 / Prijsgesprek
- Prijs uitwerken
- Ja-straat gebruiken
- Keuzevraag/prijsaanbieding ja of ja
- Om de order vragen, minimaal 5 x
Stap:6 / Afsluiten
- Invullen opdrachtbevestiging
- Bespreken opdrachtbevestiging
- Ondertekenen/bevestigen opdracht
- Betalingsconditie bespreken
Stap: 7 / Orderbevestiging
- Klant nogmaals feliciteren en bevestig de juiste keus
- Kooprouw voorkomen
- Open naverkoop
- Loyalty programma aanbieden
- Nieuwe klanten genereren / mond op mond reclame activeren
- Afscheid nemen van je klant
Tegenwerpingen pareren d.m.v. meeveren en hevelzinnen
- De juiste tegenwerpingen formuleren
- Meeveren bij tegenwerpingen
- Hevelzinnen gebruiken
Bedrijven die deze directe verkoop training doorlopen hebben:
WIL JE EEN ORIËNTEREND GESPREK? VUL HIERONDER JE GEGEVENS IN EN WIJ NEMEN Z.S.M. CONTACT MET JE OP.